Köpvillkor


1. FRAKT

Orderbekräftelse:
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@rabarbercard.se– ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern! Har du inte fått någon orderbekräftelse så har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Fraktkostnad:
49 kr inom Sverige.

Beräknad leveranstid:
ca 3-7 vardagar beroende på lagerstatus.

Våra fraktsätt:
Vi levererar med Postnord 
(Skulle din order överstiga möjligheten för att skicka som paket pga. ex övervikt, kontaktar vi dig innan vi skickar, för andra alternativa fraktlösningar.)

Länder:
Rabarbercardnetdesign levererar endast inom Sverige.

Förseningar:
Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Om det sker förseningar från Rabarbercards butik så meddelar vi dig direkt.
Vi ansvarar inte för förseningar/ fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/ produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/ förlust som kan uppstå för kund.

Information om skadat god(i)s:
Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela ombudet för att göra skadeanmälan.

Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! info@rabarbercard.se. Ange både namn och order nummer.

Öppetköp och ångerrätt:
I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undantag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se). 

Information om reklamation:
Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@rabarbercard.se. (Har du möjlighet att maila bild är det alltid ett plus!). Ange ordernummer och gärna telefonnummer till dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se).

2. Betalsätt - PayPal

Så här enkelt fungerar Paypal:
Med Paypal går det snabbt och enkelt miljontals kunder över hela världen använder Paypal av en enda orsak – det är enkelt. Du behöver bara skriva in din e-postadress och ditt Paypal-lösenord för att bekräfta betalningar. Det går mycket snabbare än att leta fram korten eller bankdosan.


3. Övrigt

Rabarbercardnetdesign reserverar sig till att bilderna på produkterna egen design av kort, jeans/virkade korgar och väskor i hemsidan kan skilja sig en aning mot när det gäller färdig produkt, då det är helt handgjorda och unika, men förutsättningen är att efter likna den fotade produkten så likt som möjligt. Även innertyget till jeans korgarna/ väskorna kan skilja sig en aning då det gäller tillgången till tyg, men försäkrar att innertyget kommer att matcha jeansen på ett bra sätt.

Är du under 18 år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.

Personuppgifter:
Rabarbercard ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). När du gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet, uppdateringar av din orderstatus. Denna behandling är nödvändig för att vi ska uppfylla Rabarbercards avtal med dig. De uppgifter som behandlas är
  • Identitetsuppgifter – Namn, Kundnummer 
  • Kontaktuppgifter – Adress. E-postadress och Telefonnummer
  • Kundengagemang – Uppgifter om vilka produkter du handlat
Enligt Dataskyddsförordningen har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller ta bort. Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är Rabarbercard om inget annat anges.
Kommunikation & erbjudanden
Vi vill lämna rätt kommunikation och erbjudanden till dig, i rätt tid och i rätt kanal. Därför behandlar vi på Rabarbercard dina uppgifter i syfte att kommunicera personlig och relevant information, samt lämna erbjudanden till dig om våra varor i olika kanaler, t.ex E-post & SMS.
För att kommunicera personlig och relevant information och erbjudanden till dig analyserar vi de uppgifter som vi har samlat in på olika sätt – Detta görs bland annat genom att sortera kunder i olika kundsegment baserat på engagemang. Genom att ingå avtal med Rabarbercard samtycker du enligt marknadsföringslagen till vår elektroniska marknadsföring. Dessa uppgifter behandlas för att tillgodose vårt berättigade intresse av att kommunicera relevanta och personliga erbjudanden samt information till dig som kund. Du har rätt att när som helst avregistrera dig från dessa utskick genom att avregistrera dig från framtida utskick.


Vid tvist:
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (www.arn.se)